top of page

דיאטה בטוחה לחתול השמנמן

9 טיפים שימושיים:


הוטרינר העיר על עודף משקל והציע דיאטה? הנה כמה דברים שכדאי לדעת:


השמנת יתר היא בעיה נפוצה בקרב חתולי בית. עודף המשקל פוגע באיכות החיים ועלול להזיק לבריאות בדרכים שונות. זוהי רשימה חלקית:

  • בעיות לב

  • לחץ דם גבוה

  • הגבלת התנועה עקב עומס על המפרקים, השרירים והשלד

  • קשיי נשימה

  • הפרעות שינה

  • ויתור על פעילות ומשחק מתוך קושי גופני

  • מצב רוח ירוד


לצד היתרונות הרבים של תזונה נכונה ושמירה על משקל תקין, יש לזכור שהחתולים שלנו הם חיות של הרגלים. שגרת יום קבועה ומוכרת היא מרכיב חשוב בבטחון החתול, ביחסו לסביבה, בנינוחות ובאיזון הרגשי שלו. שינוי תזונתי עלול להחוות כפגיעה בחלק מהותי בחיי החתול: אכילה.


תזונה היא צורך הישרדותי בסיסי, הן מבחינה גופנית והן רגשית. כאשר חתול מגיב לדיאטה בהתנהגות חריגה, זה לא בהכרח מעיד על רעב. אצל חתול בוגר שהורגל לסוג אוכל מסויים בכמות קבועה, תגובה קשה לשינוי בהרגלי האכילה יכולה להעיד על בלבול, מתח וערעור הבטחון.


לכן נשתדל להקל עליהם את המעבר לתזונה חדשה, ככל האפשר.


9 טיפים לירידה במשקל ברוגע ובבטחון:


טיפים טבעיים לטיפול בחתול

1. צריכת קלוריות יומית

חתול הבית הממוצע שוקל 4-5 ק"ג וזקוק ל 50-70 קלוריות לכל ק"ג ממשקלו. כדאי לבקש מהוטרינר המטפל המלצה מדויקת בהתאם לגיל, מצב גופני ורמת פעילות. בדיאטה כדאי לתת 80-85% מהכמות הרגילה.


2. ירידה מבוקרת במשקל

ירידה מהירה מדי במשקל עלולה להזיק. קצב בריא - עד 0.5 ק"ג בחודש ולא יותר. כדאי להקפיד על שקילה מדי שבועיים לכל היותר.

מעקב אחר משקל החתול בבית: שקלו את עצמכם ואז הרימו את החתול ועלו איתו על המשקל, וחשבו את ההפרש. מומלץ לערוך רישום.


3. בחירת מזון דיאטטי

החלפה למזון דל קלוריות תאפשר נתינת כמות גדולה יותר - בחרו במזון איכותי ומזין של יצרן מוכר. במעבר בין מזונות יש לערבב את המזון החדש בישן ולהעביר אליו בהדרגה.


4. פעילות גופנית

הוצאת מרץ ושריפת אנרגיה של חתולי בית נמוכה משמעותית מזו של חתולי חוץ. דאגו לזמן משחק יומי נוסף. גם 10 דקות נוספות ביום יתרמו לשמירה על כושר, המרצת חילוף החומרים ושיפור מצב הרוח.

5. מספר ארוחות ביום

כשהחתול מיילל ומבקש אוכל, הציעו לו מי שתיה טריים. מדי פעם זה עשוי לספק ולהרגיע. אם קשה לו להסתגל, חלקו את הכמות היומית למספר ארוחות קטנות במהלך היום במקום שתיים גדולות.


6. חטיפים ונשנושים

העדיפו חטיפי חתולים בעלי ערך קלורי נמוך והמנעו מאוכל של אנשים, אם כי לעתים (רחוקות) אפשר לצ'פר במעט בשר מבושל של דג או עוף.

זכרו לחשב את החטיפים כחלק מצריכת הקלוריות היומית.


7. בקרה על כמות האוכל

בבית מרובה חתולים - הקפידו על הפרדה בין כלי האוכל ועל שעת האכלה מוגדרת ומפוקחת שבסיומה נאספים הכלים.


8. תזמון

כאמור, שינוי תזונתי דורש מהחתול הסתגלות וגמישות גופנית, רגשית והתנהגותית.

השתדלו שלא להתחיל את השינוי במקביל לשינוי נוסף שעלול לערער את בטחון החתול, כדי שלא להכביד עליו. אם בדיוק אימצתם חתול נוסף, אם בן בית עזב או הצטרף, אם נסעתם לחופש והחתול נשאר עם קטסיטר - אולי זה אינו הזמן הנכון להתחיל דיאטה...

יוצא מן הכלל הוא מעבר דירה: כחלק מתהליך הסתגלות לבית חדש, קל יחסית להקנות הרגלים חדשים. התייעצו עם איש מקצוע לפני המעבר.


9. והכי חשוב : הקשיבו והתבוננו

עצות ברשת וספרות מקצועית הן דבר טוב להעזר בו, אך כל בעל חיים הוא שונה ומיוחד. לפני תחילת הדיאטה הקדישו מספר ימים להתבוננות בחתול שלכם. חשבו את צריכת הקלוריות הרגילה שלו. שימו לב להרגליו, שעות שינה, ערות ומשחק, התנהלות מול בני הבית ויחס לאוכל. המשיכו לעקוב אחר אותם משתנים בזמן הדיאטה. אפשר לנהל יומן מעקב. אם אתם מרגישים שמשהו לא מתאים לחתול שלכם או גורם לו אי נוחות, התייעצו עם איש מקצוע.


לתמיכה, הסתגלות וזירוז התהליך ניתן להתאים תמציות צמחים. נשמח לעזור!


בהצלחה!






פוסטים קשורים

הצג הכול
כתבות שאהבתם במיוחד
פוסטים אחרונים
תגיות

משלוח חינם בהזמנות מעל 300 ש"ח

bottom of page