top of page

ילדונת, אנחנו צריכים לדבר... על ילדים, חיות בית ומה שביניהם

אין דבר חמוד יותר מחברות אמיצה בין ילדים לכלבתולים. אבל אם צפיתם בבהלה בחיית הבית החביבה והרגועה שלכם מאבדת סבלנות בזמן ליטוף או משחק ומשחררת נהמה או היסוי לכיוון הילד, שאלו את עצמכם: האם יש לה אפשרות אחרת להציב גבולות ברורים ולסמן שהיא לא מעוניינת במגע כרגע?


בכל בית, ובמיוחד בבית עם ילדים, חשוב מאד לתת לכלב או לחתול את אפשרות הבחירה לנוח או לשחק לבדו. 💡 איך עושים את זה? בקלות:

טיפים לטיפול בכלב וחתול

האם יש לחיית הבית אפשרות להציב גבולות ברורים ולסמן שהיא לא מעוניינת במגע? 🏡 מספקים לכלבתול פינה משלו: בוחרים מקום מוגדר בסלון או בחדר המרכזי בבית (למה בחדר המרכזי? כדי לו שתהיה את האפשרות לשבת עם כולם בתנאים שלו, כלומר ללא הצקות). בחרו מיקום שאתם יכולים להקצות למטרה הזו בלבד, ובאופן קבוע. למשל מיטת כלבים בין הספה לקיר או מרבץ לחתול על מדף יעודי. מסבירים לילדים שכשהכלב / החתול מתיישב שם, זה כאילו שהוא הלך לחדר שלו וסגר את הדלת - שם מותר לו לנוח לבד כמה שירצה ולשם לא מתקרבים ולא באים ללטף. וגם כאשר הוא לא שם, זה המרחב הפרטי שלו ואף אחד אחר לא יושב או משחק שם. הכלבתול ילמד מהר מאד שזה המקום הבטוח שלו, וכשירצה לשחק או להתלטף יחזור למרחב הציבורי.

👶 מלמדים את הילדים שחיות מדברות באמצעות התנהגות:

כשהכלב מפנה מהם את המבט או מסתובב לכיוון השני הוא מבקש מהם להפסיק את המשחק. כשהחתול מתחמק מליטוף ועובר לשבת במקום אחר, זה אומר שהספיק לו. הבהירו לילדים שלא רודפים אחרי החיות בבית בשום מצב. ✔️ עשיתם את הצעד הפשוט הזה? נהדר! מילאתם לחיית הבית האהובה שלכם צורך בסיסי ביותר - חופש בחירה ומרחב אישי, ובכך אפשרתם קשר בריא ומאוזן בינה לבין הילד.

השינויים הקלים האלו יספיקו לכלבתולים שמסתדרים עם ילדי הבית ורק זקוקים לשקט ושלווה מדי פעם.


אם אתם מגדלים חיית בית רגישה במיוחד, הקושי עלול להיות מורכב יותר:

אצל חלקן, קנאה עשויה להיות חלק מהעניין. אחרות, שמגיבות בפחד לתנועות פתאומיות או רעשים לא צפויים, עלולות להבהל מהתנהלות של פעוטות וילדים. במקרים אלה יהיה צורך בתמיכה נוספת.


אל דאגה, יש פתרונות! צרו קשר ונשמח לייעץ לכם.

שתפו באהבה עם הורים לילדים על שתיים ועל ארבע


כתבות שאהבתם במיוחד
פוסטים אחרונים
תגיות

משלוח חינם בהזמנות מעל 300 ש"ח

bottom of page