top of page

מונה מוצאת שלווה ומפסיקה להתגרד

איך ניצחנו 6 שנות אלרגיה עם טיפול רגשי:



מונה בת השש סבלה מאז ומתמיד ממה שאובחן כאלרגיה והייתה מתגרדת ופוצעת את עצמה ללא הפסקה.

אליי היא הגיעה אחרי כמה וכמה טיפולים תרופתיים שלא צלחו.


מונה נמצאה ברחוב כגורה קטומת זנב ועברה בין בתים ועמותות עד גיל שלוש.

ואז, כשהייתה בכלוב בכלביה, היא פגשה את יעלי הנהדרת.

הן חיו באושר והרמוניה אך בעיות העור נמשכו.

לפני כשלושה חודשים, לאחר כמה וכמה סוגי טיפול תרופתי שלא עזרו, הגעתי לטפל במונה.

פגשתי כלבה עדינה, מתוקה וטובת מזג אבל נמנעת מאנשים, מתרחקת ולא מבקשת דבר. לא ליטופים, לא אוכל… יושבת במרחק בטחון ומתגרדת. לעומת זאת, סיפרה לי יעלי שמונה חברותית מאד ומתקשרת נפלא עם כלבים אחרים.



גירוד ממקור רגשי


הריחוק של מונה מבני אדם בשילוב עם חוסר היציבות שחוותה בשנים הראשונות לחייה וחוסר התגובה לאנטיהיסטמינים גרמו לי להניח שהגירוד, כולו או רובו, נובע ממקור רגשי. החלטתי לבחון את מצבה כאשר היא נמצאת בסביבה הנוחה לה ביותר - בקרב כלבים אחרים:



מונה הגיעה ליום כייף בפנסיון שלנו. כל אותו יום הייתה פעילה ורגועה, שחקה בשמחה עם חברים חדשים ולא התגרדה אפילו פעם אחת! אך כשחזרה לשגרת חייה, הגירודים חזרו…


עקב הפער המדהים הזה, בשלב הראשון בחרתי להמנע מחומרים המיועדים לניקוי הגוף מרעלים ולטיפול באלרגיות. במקום, רקחתי לה פורמולה לאיזון מצב הרוח, שחרור טראומה והרגעה כללית.

בנוסף "רשמתי" לה ביקורים מרובים בגינת הכלבים הקרובה ושעות משחק נוספות.


הגישה הזו הוכיחה את עצמה מיד - מונה הפסיקה להתגרד כמעט לגמרי! גם כשהיא בבית לבדה.

המשכנו בתכנית הטיפול חודשיים נוספים ושמחנו לראות אותה לומדת לאט לאט להעז, לתקשר ולהביע את עצמה יותר - להראות מה נעים לה ומה לא, לגשת לקבל ליטוף, להישיר מבט ולבחור לשבת קרוב יותר ויותר אלינו.


מכלבה מופנמת שמתגרדת ופוצעת את עצמה מבוקר ועד ערב, מונה הפכה לכלבה רגועה, מלאת בטחון ותקשורתית יותר ואינה זקוקה עוד לגירוד כפורקן רגשי. הפרווה שלה בריאה, מלאה ומבריקה ובעיות העור הפכו לנחלת העבר!


טוב לזכור שחלק מבעיות העור אצל בעלי חיים עלולות לנבוע מחרדה או שעמום, תסכול, טראומת עבר, תחושת בדידות, חוסר בטחון ועוד מגוון סיבות שאינן בהכרח פיזיות.


אז אם אתם נתקלים בחיה הסובלת מבעיה דומה שלא נפתרה בטיפול קונבנציונלי, זכרו להתבונן בתמונה המלאה, להקשיב היטב ולשאול את עצמכם - מה הבעיה הזו יכולה לספר על חייו וצרכיו של בעל החיים?



פוסטים קשורים

הצג הכול
כתבות שאהבתם במיוחד
פוסטים אחרונים
תגיות

משלוח חינם בהזמנות מעל 300 ש"ח

bottom of page