top of page

קודם כל - תירגעו: המדריך המלא להטסת חיות לחו"ל ללא כדורים



הטסת חיות מחמד

* הכתבה כתובה בלשון "מיצי" אך פונה לכלבים, כלבות, חתולים וחתולות כאחד




הטסת חיות מחמד לחו"ל היא עניין מלחיץ.

אחרי פרוצדורה מורכבת של 3-4 חודשים שבהם התרוצצתם בין משרדי רשויות ווטרינרים, צלחתם את ערימות הניירת, בדיקות הדם והחיסונים, התעדכנתם בנהלים והצטיידתם סוף-סוף באישורים המתאימים, קשה שלא להיות בסטרס לגבי הטיסה עצמה - איך מיצי תשרוד אותה? מה היא תעשה ותרגיש בכל השעות האלו?


נכון, בשביל מיצי סביבת המטוס היא זרה ולא צפויה. התנועה, הרעשים, הריחות השונים והשהיה לבד בכלוב סגור, מתחברים יחד לחוויה לא פשוטה.


עם זאת, יותר ויותר וטרינרים ובעלים בוחרים שלא לתת כדורי שינה לפני טיסות. בין היתר, מפאת הסיכון שהשפעתם תפוג באמצע הדרך ומיצי תתעורר לתוך סיטואציה מבלבלת ומלחיצה.


לפניכם שבעה צעדים לטיסה קלה ורגועה, ללא כדורי שינה/הרגעה:

לטיסה עם חתול TRAVEL

1. הפיכת כלוב ההטסה לאטרקציה

אימון הדרגתי שילמד את מיצי לאהוב את הכלוב ולהרגיש בנוח בנסיעה


שלב ראשון:

הביאו את הכלוב הביתה מספר שבועות לפני מועד הטיסה. בחרו כלוב מרווח מספיק כדי לעמוד בראש זקוף ולהסתובב בו, מצוייד בכלי מים ואוכל.

הציבו אותו במקום נגיש בבית ורפדו אותו במרבץ נעים - מיטה משומשת, בד או כרית נוחה החביבים על מיצי ונושאים את ריחה. הציבו בתוך הכלוב את כלי האוכל.

בשלב זה, אל תנקטו באף פעולה נוספת. אל תצוו, תבקשו או תציעו למיצי להכנס. תנו לה למצוא את הכלוב ולהכנס מרצונה. אל תבהלו אם ייקח לה יום או יומיים, והשאירו את הריפוד וכלי האוכל בכלוב. כשתבחר להכנס, תגמלו אותה בממתק.


שלב שני:

בחרו את החטיף או הצעצוע האהוב על מיצי - כדור, עצם מיוחדת, מזון משומר שאתם מפנקים איתו מדי פעם - והעלימו אותו. מעכשיו הפינוק הזה ישמש אך ורק כחיזוק חיובי לחוויית הכלוב. בכל פעם שהיא תבחר להכנס לכלוב שבחו אותה ותגמלו בפרס הנבחר.


שלב שלישי:

כשמיצי התרגלה לכלוב ונכנסה אליו מרצונה, שבו לידה וסגרו את דלת הכלוב לרגע.

כשתפתחו את הדלת והיא תצא החוצה, תגמלו באותו פרס.

הקדישו לתרגול כמה דקות בכל יום. סגרו את הדלת לפרקי זמן מתארכים מפעם לפעם ותגמלו כל ישיבה רגועה בכלוב באמצעות פרס עם היציאה ממנו.

עם התקדמות התהליך תוכלו לסגור את הכלוב ולצאת לכמה דקות מהחדר, ואז מהבית, ובכל פעם שתחזרו ותפתחו את הדלת תגמלו בפרס המיוחד. זכרו - הפרס צריך להתקשר אך ורק לשהיה בכלוב. הימנעו מנתינתו בכל מצב אחר לאורך תקופת האימון.

עם ההגעה ליעד ופתיחת הכלוב בפעם האחרונה, שלפו את הפרס ותגמלו.


שמן לבנדר להרגעה

2. ארומתרפיה

צמחי מרפא רבים מכילים שמנים ארומטיים בעלי השפעה מרגיעה ונפלאה על בעלי חיים. צמח הלבנדר, למשל, ידוע בסגולותיו המרגיעות. גם קמומיל, ורדים או גרניום יכולים לעבוד. טפטפו על ריפוד הכלוב 2-3 טיפות שמן אתרי / הידרוסול באיכות רפואית.

שימו לב: חשוב שהחיה תבחר ותאהב את הריח. לפני השימוש יש לאפשר למיצי להביע את דעתה בנושא. אם היא דוחה את הריח, תוכלו לנסות ריחות אחרים.

שימו לב 2: אין לתת שמנים אתריים לחתולים! אפשר להשתמש בהידרוסולים - מיצויים עדינים אך יעילים על בסיס מים.


תוכלו להגביר את האפקט ולהתחיל להדיף את הריחות המרגיעים ימים ואף שבועות לפני הטיסה. חברו אותם עם חוויות נעימות - טיולים, כירבולים, משחקים או האכלות.

מומלץ להתייעץ עם ארומתרפיסט/ית.



הרגעה טבעית לטיסות

3. תמציות פרחים

פרחי באך הם אופציה טבעית ובטוחה לשימוש להרגעת החיה המוטסת ללא טשטוש או הרדמה.

פורמולת TRAVEL שלנו היא שילוב תמציות שהותאם במיוחד להטסת חתולים וכלבים. הפורמולה מרגיעה, מחזקת ומסייעת לבעל החיים לקבל את השינויים הסביבתיים בקלות.

במקרים של חרדות, פחדים, קשיי הסתגלות או חוסר שקט ללא קשר לנסיעה מומלץ להקדים ולפנות לייעוץ והתאמה אישית.

4. פעילות גופנית

וודאו שמיצי מגיעה לטיסה ללא עודפי אנרגיה. ביום-יומיים שלפני הטיסה הכפילו את זמן הפעילות הרגיל שלה.

את מיצי הכלבה קחו לים, לריצה או לגינת הכלבים לזמן ארוך מהרגיל.

את מיצי החתולה הפעילו עם חכות, מרדפים ומשחקי חשיבה.

רצוי לסיים עם הסידורים והאריזות יום לפני לפחות, ולהתפנות להפעלה ארוכה ומספקת באוירה רגועה.

טיסה עם כלב TRAVEL

5. ויסות טמפרטורה

כאשר מטיסים חיות בתא המטען קחו בחשבון תנאי מזג אויר. שינויים קיצוניים בטמפרטורה עלולים להוסיף למתח ולהזיק לבריאות. וודאו עם חברת התעופה שקיימת בקרת טמפרטורה בכל שלב בדרכה של מיצי אל היעד. היו זהירים במיוחד אם צפוי קור או חום קיצוני ואם מדובר בפחוסי אף (פאגים, פקינזים, בולדוגים, חתולי הימלאיה, חתולים פרסיים וכיו"ב) שכן הם רגישים במיוחד לתנאי אקלים ונוטים לבעיות נשימה.

6. סימון כלוב הטיסה

כדי להבטיח טיפול נכון במטען היקר שלכם, דאגו תמיד לסמן את הכלוב במדבקות מסודרות המגדירות תכולה (LIVE ANIMAL) וכיוון (חצים כלפי מעלה).

בנוסף, בכל טיסה ונסיעה הקפידו לענוד למיצי קולר עם לוחית זיהוי שפרטיכם מופיעים עליה בבירור. כתבו את הפרטים בגדול גם בצדי הכלוב ובחלקו העליון.


7. נשמו עמוק

הכל יהיה בסדר!

רוב הסיכויים שמיצי תצא מהחוויה מעט נסערת. זה תקין, וזה יחלוף. מיצי עברה דברים קשים מזה בחייה. זכרו שבקרוב המעבר יהיה מאחוריכם והחיים יתייצבו.

הירגעו ונשמו לרווחה. התחבקו, התלטפו, שחקו, טיילו, שירו שירים. היא הרי מרגישה אתכם ומגיבה אליכם. אין דרך טובה מזו להעביר לה את המסר...


נסיעה טובה!



כתבות שאהבתם במיוחד
פוסטים אחרונים
תגיות

משלוח חינם בהזמנות מעל 300 ש"ח

bottom of page