top of page

סכרת כלבתולים - מהי, במי היא פוגעת ואיך לזהות ולטפל:


אבחון לכלבים וחתולים

סכרת היא מחלה מטבולית (הפרעה בחילוף החומרים) שמהותה פגיעה בייצור/תפקוד האינסולין - הורמון שתפקידו העיקרי לווסת רמות חומרי מזון בדם. החולים בה סובלים מרמות גבוהות מאד ונמוכות מאד של סוכר בדם, לסירוגין. ישנם שני סוגים נפוצים: 🐩🐈 סכרת מסוג 1 ("סכרת נעורים") - פוגעת גם בכלבים וגם בחתולים. מאופיינת בחוסר באינסולין כתוצאה מהרס תאים בלבלב שאחראים על ייצורו. היא מתפרצת בבת אחת והטיפול בה הוא לרוב הזרקת אינסולין ממקור חיצוני.

🐩 תופעת לוואי נוספת שלה שנפוצה בעיקר בכלבים היא התפתחות קטרקט. 🐈 סכרת מסוג 2 - מופיעה רק אצל חתולים. במצב זה הגוף מייצר אינסולין כרגיל אך מפתח תנגודת אליו ומונע ממנו למלא את תפקידו. סוג זה של סכרת מתפתח בהדרגה כתוצאה של השמנת יתר וחוסר בפעילות. מצב זה ניתן לטיפול (ולמניעה!!!) באמצעות שינויים בתזונה ובאורח החיים. ללא טיפול גם הסוג הזה עלול להחמיר עד לפגיעה בלבלב ותלות בתרופות. מרבית מקרי הסכרת בחתולים הם סכרת מסוג 2. לעומת זאת, כאמור, סוג זה כמעט ואינו קיים כלל בקרב כלבים.


להלן שבעה סימנים נפוצים לסכרת בקרב חתולים וכלבים:

  1. ירידה במשקל

  2. עליה בתיאבון

  3. הטלת שתן תכופה

  4. צמא מוגבר

  5. הקאות

  6. תשישות

  7. דכאון

אם זיהיתם 2-3 מהסימנים שברשימה בו זמנית אצל הכלב או החתול שלכם, אל תהססו לפנות לוטרינר. המחלה מאותרת ע"י בדיקות דם ושתן וניתנת לטיפול ללא פגיעה באיכות החיים.


שימו לב!

רשימה זו מיועדת לסייע לכם להבחין בסימנים חריגים. אם הופיעו, פנו לבדיקה רפואית. המנעו מלאבחן בעצמכם ו/או ברשת. לאחר שהבעיה תאובחן על ידי איש מקצוע, בחרו בכל שיטת טיפול שתמצאו לנכון. לבריאות!

כתבות שאהבתם במיוחד
פוסטים אחרונים
תגיות

משלוח חינם בהזמנות מעל 300 ש"ח

bottom of page