top of page

ריפוי בטיול

מכירים את זה שבאמצע טיול הכלבון עוצר לרגע, מסתובב ושולח אליכם מבט מיוחד, ארוך ואוהב, עמוק בעיניים? אם התשובה היא לא - נסו לטייל בלי הטלפון...

טיולים עם הכלב - מי צריך את זה?

החיבור בין האדם לכלב מתקיים כבר אלפי שנים. כלבים ואנשים יצאו להליכות משותפות עוד לפני המצאת הגלגל, הכתב והחקלאות! בין אם במטרה לצוד, לנדוד, לרעות עדרים או לשמור - תמיד צעדנו יחד. כיום כלבים רבים הם חיות בית ללא תפקיד מוגדר. חשוב לזכור שעבור כלב הבית, לטיולים יש חשיבות שהיא הרבה מעבר לעשיית צרכים! הם חלק בסיסי ביותר בשמירה על בריאות וכושר, עניין, מצב רוח טוב ושמחת חיים.

טיולים וטיפול התנהגותי נכון, בעיות רגשיות והתנהגותיות אצל כלבים עלולות לנבוע מאינספור גורמים ונסיבות. אך כשמדובר בכלבים שמוגבלים למרחב אחד קבוע - בין אם זו חצר אחורית קטנה או משק רחב ידיים - לרוב נניח שזה חלק מהבעיה. תחשבו על זה: שגרת היום שלנו מורכבת מאינספור מפגשים עם העולם. לא רק כשאנחנו יוצאים מהבית - גם כשאנחנו מדברים בטלפון, קוראים ספרים ועיתונים, רואים טלוויזיה או גולשים ברשת. כלבי הבית לעומתנו, רובצים באותו מרחב סגור כל יום, כל היום. המפגשים היחידים שלהם עם העולם הם אלה שאנחנו מספקים להם. אם המפגש עם העולם חסר או לא מספק, החדגוניות והעדר גירויים גורמים לשעמום, תסכול או דכדוך.

אבחון וטיפול טבעי לכלב

בין אם במטרה לצוד, לנדוד, לרעות עדרים או לשמור - תמיד צעדנו יחד (ציור: הנרי אלקן)

כשאין טיולי צרכים כאשר כלב חי בחצר ממוצעת ויש אילוץ לעשות צרכים בתוך הטריטוריה, אותו המרחב בו אמורים גם לשחק ולנוח, מתהווה הפרעה שעבור חלק מהכלבים עלולה להיות חמורה ואף לגרום ל"אקטינג אאוט" כגון עשיית צרכים בתוך הבית. שני כלבים בחצר ענקית אפילו חצר ענקית או משק רחב ידיים יהפכו מוכרים לאחר תקופה ויתחילו לשעמם ולהמאס. וכן, גם שני כלבים (או יותר) שחולקים את אותה חצר (באותה חברה) יום אחר יום יכולים להשתעמם באותה מידה. טיולים וחרדות חוסר החשיפה למקומות, ריחות ופעילויות חדשות עלול להעצים נטיות לפחדנות, טריטוריאליות, חרדה ותוקפנות. אם אתם מתמודדים עם כלבון חששן כזה, התחילו לטייל במסלול קבוע. החזרתיות תעזור לחיזוק הבטחון העצמי של הכלב ובניית האמון שלו בכם. גם לאחר מעבר דירה, אגב, טיולים במסלול קבוע יסייעו להסתגלות לסביבה החדשה.

המפגשים היחידים שלהם עם העולם הם אלה שאנחנו מספקים להם.

ומה עם כלבי מושב, כפר או קיבוץ? כאשר כלב משוטט בחוץ כרצונו ולא יוצא לטיולים עם הבעלים יתכן שימצא עניין וגירויים מספקים לבדו, וכמובן שידאג שלא לזהם את מרחב המחייה שלו בצרכיו. אבל חלק חשוב וקסום מהקשר ביניהם לא יתפתח. כאן אתם, הבעלים, מפספסים את הדבר הנפלא ביותר בגידול כלב… טיול הוא זמן איכות יקר ערך. הוא ההזדמנות היומית שלנו לראות את הכלבים באמת ולחוות איתם חוויות משותפות, והוא יכול להועיל לנו כמו שהוא מועיל להם. ולפעמים אפילו יותר. אז תנו לכלב שלכם להוציא אתכם מהבית. צאו למקומות חדשים, האריכו את המסלול הרגיל, הרשו לעצמכם להדבק בהתלהבות הכלבית ושטפו את העיניים ביופי שסביבכם, גם אם הוא "סתם" טבע עירוני.

כתבות שאהבתם במיוחד
פוסטים אחרונים
תגיות

משלוח חינם בהזמנות מעל 300 ש"ח

bottom of page