top of page

שלום בית: תותי החתולה מפסיקה לתקוף ולומדת להסתדר עם האחיות שלה

בסה"כ שתי חתולות וכלבה רובצות בסלון. מה יש לראות פה?

קשה להאמין, אבל עד לפני 3 שבועות ישיבה משותפת של השלישיה הזו הייתה בלתי אפשרית.

תותי החתולה תמיד הקפידה לשבת הכי רחוק שאפשר משתי האחיות שלה, ואם נקלעה במקרה לקרבה פיזית כזו הייתה מגיבה במתקפה!

הגעתי לאבחן ולטפל בתותי כאשר תקפה את הבעלים שלה, לאחר כשנה של התבודדות, מתח, ריבים ותוקפנות כלפי חיות הבית האחרות.

על אף הקושי המתמשך, תותי הגיבה לטיפול מייד, ותוך שלושה שבועות בלבד מתחילתו נראה שהיא סוף סוף מרגישה בנוח בבית שלה, רגועה ומתקשרת עם כל בני הבית בנעימים :)

רק מי שהתמודד עם יריבות בין חיות בית יבין עד כמה רגע "משעמם" כזה יכול לרגש. תותי, אייבי ובאבו.

אז מה קרה פה בעצם?

בבית המשפחה הייתה כלבת האסקי בוגרת, שובבה ואנרגטית שהגיעה לפני תותי. לפני כשנה הצטרפה לבית גם חתולה צעירה, קולנית ומלאת בטחון.

בדומה לגורים רבים שגדלו ללא אם מגיל צעיר, חסרו לתותי כלים בסיסיים של תקשורת וקריאת סיטואציות. הייתה לה נטייה לפרש אינטראקציות נמרצות ולא צפויות כאיום. תקרית תמימה בבית יצרה אצלה חשש מייללות החתולה השניה, והאינטראקציות הנמרצות של הכלבה הלחיצו אותה.

ילדת הסנדוויץ', חתולה עדינה וחשדנית שזקוקה להרבה ספייס ושקט, העבירה את רוב זמנה במקומות הגבוהים בבית כדי להתחמק מהן. התקלויות רבות הסתיימו בכך שתקפה אותן. לאט לאט היא פיתחה עוינות ותפסה מרחק מכל בני הבית.

מהלך הטיפול

תותי קיבלה ממני פורמולה מפרחי באך והידרוסולים להרגעה והרפיה, איזון מצב הרוח וחיזוק הבטחון. להורים הצעתי לאפשר לה בילוי יומי לבד במרפסת האהובה עליה, ולהכין לה "חדר" משלה בבוידעם שמעל המקרר שאליו תוכל לפרוש כשתחפש שלווה ופרטיות (כל חיה חששנית תרוויח ממרבץ פרטי קבוע).

השינוי התחיל להתחולל כבר בימים הראשונים - לאט לאט היא חזרה להתכרבל עם אמא, להיות בסלון עם כולם ואפילו יזמה נשיקה אף-אל-אף עם באבו הכלבה!

היום, לאחר שלושה שבועות, כאשר הכלבה יוצאת לטיולים היא מחכה בסלון לקבל את פניה, וגם בוחרת רוב הזמן להיות בסלון עם שאר בני הבית ולשבת על הרצפה, קרוב לכולם.

בסרטון שלמעלה, שלושת האחיות רובצות יחד בחוסר מעש סביב שולחן הסלון. ואם התמודדתם עם יריבות בין חיות בית, אתם בטח מבינים עד כמה רגע "משעמם" כזה יכול לרגש ;)

פוסטים קשורים

הצג הכול
כתבות שאהבתם במיוחד
פוסטים אחרונים
תגיות

משלוח חינם בהזמנות מעל 300 ש"ח

bottom of page