top of page

9 המלצות לטיפול טבעי בדלקות מפרקים:

דלקת מפרקים - שם כולל לכמה מחלות מכמה מקורות שונים, חלקן ניתנות לריפוי.

דלקות נגרמות או מוחמרות עקב עודף רעלים וחוסרים תזונתיים שונים. לכן ההמלצה הראשונית היא תמיד תזונה חיה ועשירה של בשר טרי על כל חלקיו.

תזונה יום-יומית מסוג זה היא פעמים רבות הוצאה גבוהה מדי למשק הבית הממוצע. לכן אספנו עבורכם את הטיפים הבאים להעשרת התזונה הקיימת ותמיכה בתהליך ההחלמה.

כך תוכלו לסייע לכלבון האהוב שלכם ולהקל על מכאוביו:

1. צריכת נוזלים מוגברת

שתיה מרובה מהווה חלק חשוב ובסיסי ביותר בטיפול בדלקות פרקים. מומלץ לערבב מים באוכל, בין אם הוא יבש או רטוב, להוסיף קוביות קרח למי השתיה ולהציע קרטיבים ביתיים וחטיפים קפואים למיניהם.

2. נשנושים תומכים

אכילת רקמת חיבור תעניק את מלוא חומרי התזונה לחידוש וחיזוק הרקמה הזהה בגוף האוכל. בעלי חיים התפתחו לצרוך את הבשר שלהם עם גידים, סחוס ומח עצם. אלו לרוב מועטים או נעדרים מהמזונות הקנויים.

ניתן להעשיר את תזונת הכלב ועל הדרך לשמח את ליבו בנישנוש עצמות בקר (בשום אופן לא עוף!) טריות מהקצב. יש להרתיח עצמות במים כשעה לחיסול חיידקים ומזהמים.

3. מינרלים

תוספות מצויינות שיעשירו את התזונה בסידן, חלבון, כונדרוטין וחומרי סיכוך למפרקים הן סחוסי דגים, גרונות עוף והודו בשלמותם (מורתחים) וקליפות ביצים יבשות (טחונות לאבקה).

4. אומגה 3

הוספת דגי ים כגון טונה, סלמון ומקרל לתזונה תעשיר את הגוף בחומצות שומן חיוניות ובחומרים אנטי דלקתיים. דגים מבושלים מזינים יותר מהמשומרים, היות והשמן הצמחי בקופסאות השימורים מתערבב עם חומצות השומן הטבעיות ומדלל אותן. תוכלו גם להוסיף לתזונה הרגילה שמן דגים או כמוסות אומגה 3.

5. תוספים

גלוקוזאמינים וכונדרוטין - חומרים הנמצאים בגוף באופן טבעי. תוסף התזונה יעזור בסיכוך המפרק וכך למעשה יקל על התנועה.

תוספי גופרית (MSM) הגופרית משקמת רקמות חיבור, משככת כאבים ומסייעת להחלמה.

את התוספים ניתן להשיג בצורת אבקות ולהוסיפן למזון. ישנם מוצרי גלוקוזאמין ו-MSM משולבים.

ויטמינים A, C ו-E הם נוגדי חימצון חשובים שיפחיתו את הנזק לרקמות ויחזקו את מערכת החיסון. כורכום - מחזק, אנטי דלקתי ומשכך כאבים.

טיפ : שלבו תוספי גופרית עם ויטמין C לא חומצי (ester C). ויטמין C משפר משמעותית את יכולת הגוף לספוג ולנצל את הגופרית.

6. שמירה על משקל תקין

אולי הנקודה החשובה ביותר. משקל עודף מכביד על המפרקים, מכאיב ומקשה על הגוף להתמודד עם הדלקת. בעת הצורך, חשוב מאד להקפיד על דיאטה.

7. פעילות גופנית

שרירים חזקים יוריד לחץ מהמפרקים. שמירה על הכושר תשמור גם על מצב הרוח ותסייע כמובן גם בשמירה על המשקל.

מומלץ ביותר לדאוג לפעילות גופנית מבוקרת: טיולים קצרים על משטח רך כגון חול או דשא - היו קשובים ליכולתו של הכלב ולרמת הנוחות והעייפות בשעות שאחרי, והאריכו את הטיולים הבאים בהתאם ובהדרגה.

גם שחיה או הידרותרפיה יתאימו ויועילו מאד. שרירים חזקים יוריד לחץ מהמפרקים. שמירה על הכושר תשמור גם על מצב הרוח.

8. תמציות פרחים

פגיעה בתפקוד הגופני מלווה לרוב באובדן בטחון עצמי וחיוניות. לעתים יובילו אלה לדכדוך שיכול להתבטא בחוסר חשק לשחק, לאכול וכיו"ב. דכאון ומצב רוח ירוד מחלישים את המערכת החיסונית, מה שמהווה קרקע פוריה להחמרת התהליכים הדלקתיים. תמציות פרחים (פרחי באך, פרחי ארץ ישראל, פרחי קליפורניה וכיו"ב) יעזרו בשיקום הבטחון העצמי והשבת שמחת החיים ובכך גם יתרמו להחלמה. תוכלו לפנות למטפל להתאמה אישית או להשתמש בפורמולת RECOVERהמותאמת במיוחד למצבים אלה.

טיפול טבעי לכלב וחתול

9. שמנים אתריים

מנטה, רוזמרין, לבנדר, לבונה ולמון גראס הם רשימה חלקית של שמנים אתריים שיועילו במריחה. שמן אתרי קופאיבה, שהוא למעשה שרף עץ הגדל באמזונס, הוא נוגד דלקת ומשכך כאבים טבעי רב עוצמה שניתן לצרוך דרך הפה במינון ודילול מבוקר, ולהחליף את משככי הכאבים הלא סטרואידלים (NSAID) כדוגמת אספירין ואיבופרופן, העלולים לגרום לפגיעה בכבד בשימוש ארוך טווח.

שמנים אתריים הם חומרים רפואיים רבי השפעה ולא מומלץ לקחת אותם במקביל או אפילו בסמוך לתרופות מסויימות. חובה להתייעץ עם איש מקצוע לפני השימוש בהם. יש להקפיד על שימוש בשמנים של חברה מוכרת ומאושרת ע"י משרד הבריאות, המייצרת שמנים אורגניים בדרגה רפואית.

...ומה לגבי חתולים?

דלקות פרקים הן שכיחות פחות וקשות יותר לאבחון בקרב חתולים. הן יופיעו לעתים רחוקות, בעיקר אצל חתולי בית בוגרים הסובלים מעודף משקל.

ביטוי בולט הוא כאשר חתול מפסיק לקפוץ לגובה. אנו נוטים לשייך זאת לגיל ולעודף המשקל אך זה עלול גם להעיד על כאבי מפרקים ומומלץ לגשת לוטרינר.

רבים מהטיפים ברשימה נכונים גם עבור חתולים, אך עדיף להתייעץ עם איש מקצוע

ולהתאימם אישית לחתול המטופל.

מוזמנים בחום לפנות אלינו לייעוץ וטיפול.

לבריאות!

פוסטים קשורים

הצג הכול
כתבות שאהבתם במיוחד
פוסטים אחרונים
תגיות

משלוח חינם בהזמנות מעל 300 ש"ח

bottom of page